poniedziałek, 9 grudnia 2013

Juno by Janome E1015 opinie





Chyba byłam grzeczna w tym roku, bo Mikołaj przyniósł mi prezent o jakim bardzo marzyłam :)
Dostałam maszynę do szycia Juno by Janome E1015 :))) Jest nieduża i prosta w obsłudze, czyli coś w sam raz dla kogoś dopiero rozpoczynającego przygodę z szyciem. Wydaje mi się dość głośna ale w sumie, śpiącego za ścianą syna nie budzi więc chyba jednak nie mam co narzekać ;) Ma metalowe podzespoły i czytelną instrukcję (co jest bardzo ważne dla takiego laika jak ja). Ogólnie na dzień dzisiejszy jestem z niej zadowolona, a 3 letnia gwarancja dodaje jej osobistego uroku.


Podstawowe funkcje maszyny to:
  • 15 programów ściegowych (w tym ściegi użytkowe, owerlokowe i ozdobne)
  • półautomatyczne obszywanie dziurek
  • płynna regulacja długości ściegów (max 4mm)
  • płynna regulacja szerokości zygzaka (max 5mm)
  • wolne ramię - łatwe szycie na okrągło (nogawka, rękaw)
  • możliwość szycia wstecz (zakańczanie ściegów)
  • możliwość szycia podwójną igłą (szycie dekoracyjne)
  • zatrzaskowe mocowanie stopki
  • chwytacz wahadłowy
Wraz z nią otrzymałam:
- stopkę uniwersalną- stopkę do półautomatycznego obszywania dziurki- stopkę do wszywania zamków- stopkę z regulowanym prowadnikiem do ściegu krytego- płytkę do cerowania- szpulki 3 szt.- zestaw igieł- rozpruwacz- kabel zasilający- rozrusznik nożny
-zestaw igieł maszynowych - 10 szt.
-stopka do zawijania /obrębiania
 -stopka do krytych suwaków
-stopka do marszczenia
-6 szt. nici maszynowych
-zestaw szpulek -6 szt.
- miara krawiecka


Nie zdążyłam rozpracować jej jeszcze od "A" do "Z" ale myślę, że maszyna jest na tyle prosta, że nie zajmie mi to dużo czasu. 



Proszę trzymać za nas kciuki ;)

...

Moje spostrzeżenia po 2 miesiącach użytkowania? Nadal jestem w niej zakochana, choć moja mała piękność, czasem się na mnie obraża i wciąga nitkę do chwytacza (dzieje się ta przy dłuższym użytkowania i pracy na większych "obrotach"). Ogólnie jednak żyjemy w symbiozie i mam nadzieję, że stan ten potrwa jeszcze kilka dobrych lat ;) Wszystkie nasze tworki możecie zobaczyć na tym blogu.

...
18.02.2014

Dochodzą do mnie maile z ciekawymi informacjami dotyczącymi maszyny. Jednej Pani, maszyna od samego początku pętelkuje, drugiej pojawił się ten sam problem z wciąganiem górnej nici do chwytacza. Dziękuję Wam drogie Panie za te informacje. 




Pozdrawiam
A.J.

41 komentarzy:

  1. No kochana,to teraz będzie szycie pełną parą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mikołaj zna się na rzeczy :D
    No to teraz czekamy na nowe prace wykonane przy pomocy tego cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję! Janome to porządna firma, sama korzystam z ich maszyn, na pewno będziesz zadowolona :) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały prezent, też mi się marzy maszyna do szycia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz będzie szaleństwo szycia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe kiedy mnie Mikołaj tak uraczy :)
    Na razie pozostaje mi się "męczyć" na mojej staruszce z odzysku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam,
    również mam identyczną maszynę od dwóch dni:) Dopiero uczę się szyć, i mam pytanie: maszyna posiada 15 ściegów, w tym ścieg owerlokowy. Tylko, że nie wiem, który to ścieg? (A,B,C,..G?) I czy potrzebuję specjalnej stopki do użycia ściegu owerlokowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, w instrukcji obsługi maszyny nie znalazłam typowego sformułowania "ścieg overlockowy". Przypuszczam, że jest tak dlatego, iż ściegi te, mają niewiele wspólnego z typowym overlockiem. Ja do obrzucania krawędzi tkanin używam trzech ściegów: C, D i G. Ścieg "C" to zygzak, który najczęściej używam do bawełny pościelowej. Ścieg "D" - trykotowy, używam do obrzucania krawędzi tkanin elastycznych. Natomiast ścieg "G" - dziany, używam do szycia dzianiny i innych elastycznych tkanin. Myślę, że to właśnie on jest stosowany jako ścieg overlockowy. Stopka do ściegu overlockowego jest dużym ułatwieniem. Osobiście jeszcze jej nie posiadam ale jest na mojej liście top 5 :)

      Usuń
    2. Może dodam jeszcze, że pokrętło długości ściegu powinno być na "S.S." Niby oczywiste ale może jednak warto o tym wspomnieć ;)

      Usuń
    3. Dziękuję za pomoc:)

      Usuń
    4. Po dłuższej pracy na maszynie, zauważyłam, że dobrze w tej roli sprawdza się również ścieg "F" :)
      Pozdrawiam

      Usuń
    5. Zamówiłam właśnie tę maszynę zmyślą o szyciu bawełny, dresówek, dzianin, jersejów. Zaznaczam, że to będą moje początki. świetnie, że dałaś znać jak ustawić maszynę do szycia dzianin, bo to mnie bardzo interesowało. Chcę też kupić stopkę do dzianin, ale jak wtedy ustawić tę maszynę?

      Usuń
  8. Witam, pewnie to głupie pytanie,ale sama posiadam tą maszynę od kilku dni i nie mam pojęcia jak przełączyć się na ściegi ozdobne? No bo normalnie jest szycie na tych " górnych" A B... a jak przejść na te dolne-ozdobne? :) będę wdzięczna za odp. dla kompletnego laika jak ja:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aby używać ściegów z tego drugiego rzędu, wystarczy przekręcić pokrętło długości ściegu na S.S.
      Ważne jest aby igła w czasie obracania pokrętłem wyboru ściegu, nigdy nie była wbita w materiał.
      Mam nadzieję, że pomogłam :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Bardzo dziękuję! Zdecydowanie pomocne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam,
    Popsuł mi się mój 17 letni singer 9217 i zatsanawiam sie nad kupnem Janome E1015 ale sprzedawcy polecają 920. czy mozliwość regulacji ściegów ozdobnycj jest aż tak ważna? jak sie szyje na E1015?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Juno dobrze mi się szyje, choć nie ukrywam, że ma ona swoje humorki ;) Wybrałam ją, bo początkowo miała mi służyć do drobnych prac krawieckich. Ostatecznie okazało się, że szyję bardzo dużo i czasem moja E1015 zwyczajnie protestuje ;) Ogólnie wybór maszyny, uzależniłabym od zakresu jej pracy. Do drobnych prac domowych Juno jest wystarczająca, ale do szerszego wachlarzu zadań polecam coś mocniejszego.

      Usuń
    2. Coś mocniejszego to na przykład co byś poleciła?

      Usuń
  11. Podoba mi sie Juna i jej cena. Co będe szyć drobne przeróbki na własny użytek i najbliższej rodziny, przeróbki jeansów na np torebki czy pojemniki na biurko itd. A jakie miewa humorki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem wciąga mi górną nitkę do chwytacza, ale już umiem sobie radzić z jej "fochem" ;)

      Usuń
    2. Napisz jak sobie z tym radzisz, może się przyda na przyszłość? :)

      Usuń
  12. Witam mam pytanie odnośnie maszyny zastanawiam się nad takim samym zakupem, lecz interesuje mnie też singer 3221. Którą wybrać???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maszyny singer 3221 osobiście nie znam i na niej nie szyłam więc trudno mi się o niej wypowiadać. Z tego co widzę obie są w podobnej klasie. Mają metalowe podzespoły, co jest ogromnie ważne, przy wyborze maszyny. Mają instrukcje obsługi w języku polskim czyli kolejna ważna rzecz dla osoby początkującej. Jak kupowałam Juno, to była ona nowością i nie posiadała żadnych opinii. Zaryzykowałam i jest zadowolona. Kupowałam ją z myślą o domowych pracach, a okazało się, że jednak szyję duuuużo więcej. Muszę przyznać, że daje radę. Wszystko co widać tutaj na blogu, jest efektem naszej współpracy :) Wiadomo, że bywają dni w których marzy mi się maszyna za 2. tys zł, ale na marzeniach się kończy ;) Chyba z racji sentymentu to mojej Juno, nie jestem obiektywna, ale gdybym znów miała kupować maszynę w tym przedziale cenowym, postawiłabym na Juno :)

      Usuń
    2. Ostatnio słyszałam, że bywają problemy z częściami zamiennymi do tańszych singerów.

      Usuń
  13. WITAM CZY NADAL SZYJE PANI NA TEJ MASZYNIE??I NADAL TAK DOBRZE O NIEJ MOWI CHCE KUPIC TEN MODEL CO PANI LUC 415 SAMA NIEWIEM W SUMIE NIEWIEM CZY WCIAGNIE MNIE SZYCIE.ALE Z DRUGIEJ STRONY JAK JUZ PUPOWAC TO POZADNA.MAM TAKI METLIKW GLOWIE ZE AZ ZLA JESTEM BO ZAMIAST SZYC JA CIAGLE JESZCZE NIE WYBRALAM MASZYNY.CZY MODEL E1015 DOBRZE PRESZYJE CIENKA FIRANKE JAK I GRUBSZY MATERIAL...POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maszynę nadal lubię. Znamy się już tak dobrze, że przymykam oko na jej wszelkie mankamenty. Mi już one nie przeszkadzają, bo wiem jak sobie z nimi radzić. Nie będę jednak urywać, że bywają dni w których mam jej dość ;) Często buntuje mi się gdy mam przeszyć kilka warstw materiału. Wszystko co jest pokazana na tym blogu, to efekt naszej współpracy więc można samemu ocenić czy właśnie czegoś takiego się szuka. Następną maszyną jaką kupię będzie już coś z górnej półki, ale teraz muszę się zadowolić tym co mam. :)

      Usuń
  14. Ja mam pytanie dotyczace sciegu satynowego czy w tej maszynie jest?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, że chodzi o gęsty zygzak - tak, jest możliwość regulacji gęstości szwu. Do obszycia aplikacji używam 03.

      Usuń
    2. 0-3 chodzi o gęstość ściegu?

      Usuń
  15. Witam, jak sobie poradzić z wciągnięciem nitki do chwytacza?

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam, jak poradzić sobie z wciągniętą nitką do chwytacza?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, w pierwszej kolejności najlepiej poruszać kołem zamachowym w jedną i drugą stroną. Nitka powinna puścić. Jeśli nie - trzeba już wymontować chwytacz

      Usuń
  17. Witam, mam nadzieję, że tutaj znajdę pomoc na nurtujący mnie problem:)
    Otóż jestem początkującą szyjącą i dziś chciałam "ruszyć" ze stopką overlockową.
    Niestety ciągle szyje mi się w jednym miejscu, nić w ogóle nie idzie dalej, pozostaje na stopce, a stopka ciągle się zsuwa z maszyny. Nie wiem co robię źle, bo próbowałam już na każdy możliwy sposób i jest tak samo:/
    Czy ma Pani może jakiś pomysł. Przypuszczam, że ja robię coś źle.

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam. Chciałabym kupić Mamie maszynę na prezent. Ja się na szyciu w ogóle nie znam :-( teraz wiem że wybiorę Juno. Czy mogłabym prosić o pomoc co jeszcze warto dokupić jakieś igły itp? Jakiś konkretnych firm. Z góry bardzo dziękuję za pomoc

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam. Chciałabym kupić Mamie maszynę na prezent. Ja się na szyciu w ogóle nie znam :-( teraz wiem że wybiorę Juno. Czy mogłabym prosić o pomoc co jeszcze warto dokupić jakieś igły itp? Jakiś konkretnych firm. Z góry bardzo dziękuję za pomoc

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam. Chciałabym kupić Mamie maszynę na prezent. Ja się na szyciu w ogóle nie znam :-( teraz wiem że wybiorę Juno. Czy mogłabym prosić o pomoc co jeszcze warto dokupić jakieś igły itp? Jakiś konkretnych firm. Z góry bardzo dziękuję za pomoc

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam. Chciałabym kupić Mamie maszynę na prezent. Ja się na szyciu w ogóle nie znam :-( teraz wiem że wybiorę Juno. Czy mogłabym prosić o pomoc co jeszcze warto dokupić jakieś igły itp? Jakiś konkretnych firm. Z góry bardzo dziękuję za pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nadal używam tych co były w zestawie z maszyną ;) Mam ją 3 lata i jeszcze się nie złamała.

      Usuń
  22. Witam. Czy ktoś orientuje się jak grubą i twardą tkaninę jest w stanie przeszyć maszyna bez uszczerbku na jej 'zdrowiu'?

    OdpowiedzUsuń