wtorek, 14 października 2014

Jak zrobić napis / proporczyki / baner / urodzinowy DIY

Od trzech lat, październik jest dla mnie wyjątkowy, gdyż jest to miesiąc w którym urodził się mój najukochańszy i najcudowniejszy synek. :) Planów na samodzielne zrobienie dla niego ozdób urodzinowych było sporo, lecz zawirowania zdrowotne pozwoliły mi jedynie na wykonanie napisu. Mimo ograniczonego czasu przyznam, że jestem zadowolona z efektu końcowego. Mam nadzieję, że Wam również się on podoba.



Jeśli ktoś z Was również ma w planach wykonanie takiego napisu, to poniżej, przygotowałam małą fotorelację z ważniejszych etapów tworzenia.


 Będziesz potrzebować:
  • wydrukowany na bloku technicznym napis (zrobiłam go w word)
  • twardy papier ozdobny
  • poduszka z tuszem do stempli 
  • klej magic
  • dziurkacz
  • wstążka
  • nożyczki
  • ostry nożyk do łatwiejszego wycinania środka w literach
  • mata samoregenerująca
  • grafika przedzielająca napis (u mnie tą rolę pełnią czerwone traktory)

Początkowo najlepiej zaplanować wymiar napisu. U mnie jest to 12 liter + jedna cyfra + 2 traktorki ;) więc postanowiłam nakleić go, na ozdobnych kartkach o wymiarach 15x15 cm. 



Wiem, że to bardzo ryzykowne, ale uwielbiam wspomagać się słodkościami przy pracy ;)


Wycięte literki, konturujemy poduszką z tuszem do stempli. Jest różnica, prawda? ;)


Ze zwykłej kartki papieru zrobiłam prototyp, który usprawnił tempo dalszej pracy. Warto również przymierzyć na nim najmniejszą i największą literkę, aby sprawdzić jak będę się prezentować.


Karteczki oczywiście w kolorkach pasujących do tematyki urodzin. Tym razem papier ozdobny kupiłam, ale można go zrobić samemu. Piszę o tym tutaj


Kolejna przymiarka...


...  i kleimy ;)


Po wyschnięciu dziurkujemy końce i przewlekamy wstążką. Na jej końcach możemy zawiązać supełek.


Gotowe ;)

W ubiegłym roku, miałam przyjemność robić troszkę inne ozdoby urodzinowe. O ich zrobieniu przeczytacie tutaj

Ozdoby urodzinowe wieszaliśmy gdy synek smacznie już spał. Rankiem, po przebudzeniu się, na ich widok, przybiegł do naszej sypialni z okrzykiem "WESOŁYCH ŚWIĄT!" ;) 
Pozdrawiam cieplutko
A.J.



36 komentarzy:

  1. hahahaha, komentarz Twojego Synka - przezabawny!!! śliczny napis zrobiłaś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też tym rozbroił :) Cieszę się, że napis się podoba :)

      Usuń
  2. Piękna girlanda a co najważniejsze zrobiona od serca :) 100 lat Dawidku :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przystępnie opisane, na pewno wykorzystam, chociaż dopiero w marcu. :) Muszę się mocniej zgłębić w archiwum, polubiłam Twój blog. Pozdrawiam. marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że kursik może się przydać :)
      Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
    2. nie mam za grosz talentu w pracach ręcznych, ale to chyba będę umiała zrobić ;)

      Usuń
    3. Jestem przekonana, że dasz radę :)

      Usuń
  4. Bardzo fajnie tu u Ciebie :) Myślę, że będę częstym gościem. Ciekawy kursik.
    Pozdrawiam Kinga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i ciepło witam w mych skromnych progach :)

      Usuń
  5. Bardzo fajnie tu u Ciebie :) Myślę, że będę częstym gościem. Ciekawy kursik.
    Pozdrawiam Kinga

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł :) Wszystkiego najlepszego dla Solenizanta !

    OdpowiedzUsuń
  7. No to Wesołych Świąt! :D
    Fajny ten napis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hahaha...... Wesołych Świąt Solenizantowi ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ha ha ha "Wesołych Świąt" :) mógł jeszcze synek dodać: "gdzie mikołaj zosatwił prezenty" :):) Spełnienia marzeń dla malucha!!
    Dzięki za tutorial bo może kiedyś się przyda jak będe urodzinki mojej gwiazdy robić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu synka i bardzo się cieszę, że tutorial może się przydać :)

      Usuń
  10. To jeszcze pozwolę sobie zaprosić Cię do zabawy :) http://improwizujac.blogspot.com/2014/10/creative-blog-tour.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny kursik! Nie myślałam, że tak miękną ozdobę tak łatwo wykonać można. Z pewnością wykorzystam przy najbliższej okazji :) Miłego dzionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam przybliżyć Ci ten temat :) Również życzę miłego dnia i ciepło pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Świetny pomysł aby jeszcze bardziej uczcić czyjąś uroczystość. Pozdrawiam i zapraszam do mnie :-).

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiem dlaczego nie wyswietlały mi się Twoje posty;(Coś mi się to nie podobało i weszłam z Twojego komentarza,patrzę a tu się tyle dzieje.
    Już nie pierwszy raz mi się tak robi,blogi się ukrywają;)
    Teraz będzie już dobrze,zawsze się odblokowuje po wejściu na bloga.
    Lecę pooglądać co przez ten czas wyczarowałaś;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że jednak do mnie trafiłaś :)
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  14. He he świetny chłopak :) Cudnie to wygląda, ja mam męża z października :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystko jest wspaniałe ! Bardzo mi się podoba :)

    Zapraszam na moje Candy : http://skradzionechwile.blogspot.com/2014/10/candy-w-skradzione-chwile.html

    Pozdrawiam cieplutko ! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. witam moge wiedzieć jak zrobić takie literki w wordzie? bo nie mam pojęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam wersję angielską wiec: otwieram toolbox i tam już mam wszystko co niezbędne do tej pracy. Styl czcionki, kolor, wielkość itd. :)

      Usuń