poniedziałek, 12 stycznia 2015

Jak uszyć muszkę - DIY


Kiedyś zapytano mnie skąd mam pomysły na te wszystkie kursiki. Otóż najczęściej biorą się one z Waszych próśb o wyjaśnienie czegoś. Wydaje mi się, że fotorelacja jest dużo bardziej przydatna i czytelna, niż sam opis. Pozwala ona na wizualizację ważniejszych etapów działania, dzięki czemu łatwiej jest nam wszystko zrozumieć. Również tak uważacie?

W roli głównej dzisiejszego kursiku jest chłopięca muszka, która będzie idealnie pasować zarówno na bal, jak i domowe przyjęcie :)




Będziesz potrzebować:
  • Tkaninę bawełnianą ( u mnie 3 prostokąty o wymiarach: ok. 6cm x 3,5cm, ok. 23cm x 11cm oraz ok. 37cm x 3cm. Wymiar 37 cm to długość kołnierzyka więc uzależniona jest od indywidualnych wymiarów)
  • Nożyczki
  • Rzepy ( Nolle )
  • Agrafka
  • Maszyna do szycia i nici



Tkaninę zszywamy i za pomocą agrafki, wywracamy na drugą stronę. To samo robimy z każdym prostokątem. Prasujemy.


Dwie tkaniny, które miały wymiar ok. 6cm x 3,5cm, oraz ok. 23cm x 11 cm składamy na pół i znów zszywamy. Wywijamy na drugą stronę, tak aby szew schował nam się do środka.


Większą część tkaniny zaginamy w harmonijkę i przeciągamy przez mniejszą. W ten sposób powstaje nam kokarda :) 


Końce tkaniny o długości ok 37 cm zaginamy do środka i zszywamy. Następnie przyszywamy rzepy i pasek przeciągamy przez tył kokardy za pomocą agrafki.

Gotowe :)

Czas pracy ok. 15 - 20 min. ;)

Pozdrawiam cieplutko 
A.J.




35 komentarzy:

  1. Bardzo proste, a jaka satysfakcja, że zrobione samemu bezcenne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dzisiaj mój Syn ma bal przebierańców. i chciał być przebrany za dżentelmena. już miałam dokładnie taką muchę szyć, ale pożyczyłam. z lenistwa:)

    twoja jest suuuper:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z nieba mi z tym spadłaś :D post z poniedziałku - a ja w niedzielę po południu mówiłam do mojej Mamy, że chciałabym zrobić taką muchę dla Młodego ;D
    Czuję się trochę jakby był specjalnie dla mnie ;) Oficjalnie więc pisuję to na listę rzeczy do zrobienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana ogromnie się cieszę, że kursik Ci się przyda :)

      Usuń
    2. No, to właśnie zabieram się do szycia ;) nie ma to jak dobre tempo, nie? ;D

      Usuń
    3. Zrobiłam!! :D Wyszła cudna, dziękuję :*

      Usuń
    4. Cudownie! :) Koniecznie się pochwal :)

      Usuń
  4. No jakbyś czytała w moich myślach - właśnie mam zamiar uszyć takową muchę swojemu maluchowi :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Co do kursików, sama nie miałabym cierpliwości co do relacjonowania, więc sama posiłkuję się linkami.;) Zgodzę się jednak, że to coś, co przyciąga do bloga. Sama zgapiając pomysł, jako typowy wzrokowiec, chętnie z fotorelacji korzystam...dlatego fajnie mi u Ciebie.:) Mucha świetna.:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło to czytać :) Dziękuję za utwierdzenie mnie w przekonaniu, że to wszystko jednak ma sens :)
      Cieplutko pozdrawiam :D

      Usuń
  6. A najlepsze jest to, że to muszka mojego syna ;-) Mamy już 7 egzemplarzy uszytych przez Angelikę :-) ~madalena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to ona :D Bardzo się cieszę, że mają one u Ciebie takie branie ;) :* Buziaki

      Usuń
    2. Wiesz jak nie będziesz wiedziała co zrobić z resztkami materiału to My zawsze jesteśmy chętni na kolejną muchę ;-) ~madalena

      Usuń
  7. Tutek pierwsza klasa, rewelacyjny :) ! Dzięki niemu udało mi się uszyć muszkę dla synka dosłownie chwilę przed wyjazdem :) http://hexydwie.blogspot.de/2015/09/muszka-ktorej-nie-byo.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja wykorzystałam dla córeczki po małej modyfikacji :)
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153383987944355&set=a.186548199354.126994.788739354&type=3&theater

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za tutorial :) Oto moja muszka: http://ewcia24.blogspot.com/2016/06/muszka.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie! Zaraz zabieram się za uszycie muszki na chrzciny dla mojego synka ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy wpis, z pewnością spróbuję sama zrobić taką w domu. Świetnie wyglądałaby damska muszka wykonana z kwiatowego materiału! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna instrukcja! Bardzo dziękuję! Wyszła super:)

    OdpowiedzUsuń